Cum să îți gestionezi stresul după o zi de predare

Cum să îți gestionezi stresul după o zi de predare

Profesorii nu au o misiune ușoară. Prin mâna loc trec generații de copii, viitorii adulți de mâine, iar responsabilitatea e uriașă. E drept că nu toți văd lucrurile așa, dar înainte de a-i judeca ar fi bine să înțelegem ce înseamnă un act de predare și cu ce consum vine.

Am predat în fața a sute de elevi și anul acesta vreau să ajung la 5000. Ador să fiu în fața lor, să văd cum li se luminează ochii când află informații noi. Mi-a fost ușor? Oarecum. Cred că am nativ o înclinare înspre a preda, dar chiar și așa. Acest minunat act vine cu un consum mare de energie. Întrebare e, când predai constant, nu ca un act izolat cum este în cazul meu, cum faci să nu te epuizezi? Cum faci să îți refaci rezerva de energie ca a doua zi să o poți lua de la capăt la capacitate maximă?

Aceste întrebări m-au măcinat și atunci când am creat agenda de profesori Wonder Teacher și de aceea, pe lângă activitatea la clasă și organizarea școlară, am pus în ea și informații utile despre managementului stresului. Nu cred că un profesor poate oferi din ceea ce nu are. De fapt, cred că asta ni se aplică tuturor. E important să fie odihniți, să aibă un echilibru emoțional ca să poată apărea în fața unei clase și să ofere un act de predare cu impact. Unul care să modeleze caracterele copiilor în cel mai frumos mod. 

Mă bucur să văd că nu mă frământă doar pe mine acest subiect. Ba chiar sunt încântată că sunt ambasadorul Asociației GO-AHEAD pentru că avem atât de multe valori în comun. Asociația organizează un workshop cu tema „Cum să îți păstrezi starea de bine și după o zi de predare? Dezvoltă-ți reziliența emoțională pentru a gestiona mai bine stresul”. E online joi, 23 mai 2024, interval orar 17:00-19:00, online, pe platforma ZOOM. (Taxă de participare: 85 LEI/persoană)

Cui i se adresează? 

Workshop-ul este destinat personalului didactic din învățământul preuniversitar și părinților. 

Un workshop practic în care vei învăța: 

  • să identifici factorii sau situațiile punctuale care te epuizează de energie
  • să identifici modul în care faci față stresului 
  • să descoperi prin exerciții de explorare de ce te simți într-un anumit fel în anumite situații și cum poți să te autoreglezi în doar câteva minute
  • despre rolul emoțiilor în gestionarea stresului 
  • cum să îți mărești capacitatea de flexibilitate emoțională și implicit tolerența la stres 
  • cum să iei pulsul energiei tale înainte, în timpul și după ora de predare, ce poți face ca să iți menții un tonus bun pe tot parcursul zilei, chiar dacă predai 

Scopul acestui workshop este să dezvolți abilitați de a gestiona mai bine emoțiile negative de la locul de muncă cu tehnici somatice atât pentru tine, cât și pentru ceilalți. În acest workshop exercițiile practice vor avea ca scop dezvoltarea unor noi abilități de a lucra cu corpul, mintea și cu emoțiile. 

De ce să participi?

Munca în domeniul educației poate fi extrem de solicitantă și stresantă. Profesorii pot participa la acest workshop pentru a explora propriile emoții asociate muncii lor cu ajutorul unui psihoterapeut specializat pe lucru psiho-somatic, dar și pentru a învăța tehnici și strategii practice pentru gestionarea energiei la nivel mental, emoțional și fizic. În felul acesta ai acces direct la un expert în domeniu și poți pune întrebări la sfârșitul sesiunii. 

Speaker: Ana Maria Mavru

Ana Maria Mavru, psihoterapeut cu o experiență de peste 7 ani de lucru cu adulții atât în cabinet, cât și ca trainer de dezvoltare personală.

În trecut a lucrat și cu cei mici. Specializarea ei este pe psiho-somatică. Mai exact, pe modul în care stresul, emoțiile, gândurile și factorii externi pot influența starea de bine sau pot contribui la declanșarea anumitor afecțiuni fizice. Lucrează cu traume pornind de la preconcepție la naștere și mai departe cu evenimente nefericite, traume provenite din accidente, abuz, căderi, conflicte, separări, traume în urma unor operații chirurgicale etc.

Mai multe detalii găsiți AICI.

Înapoi la blog